26 April 2009

pig. flu. outbreak. in. mexico.


dlu, selsema burung. skrg, selsema khinzir or pig flu. hoho~ aku bru taw bnda neyh bila tgk Buletin Utama kat TV 3. act, pig flu neyh dipercayai merebak di Mexico. seramai 20 org telah terbunuh akibat serangan pig flu neyh. apa yg aku tgk di tv tdik, most of them kna pkai
topeng. cian tgk baby kecik tuh. kna pkai topeng wana biru. sekolah di mexico pown terpaksa ditutup sbb wabak neyh sdg menular ngan meluasnya di Mexico. our beloved country, Malaysia, pown da amek langkah keselamatan dengan wat pemeriksaan di lapangan kapal terbang, especially KLIA la kan 4 foreigners n visitors from outside. Hong Kong pown ambil langkah yg sama.

aku merasakan nie mcm bala Allah buat hamba hambaNya. dr apa yg aku baca dr satu blog, iaitu blog Dr. Azwan, pig flu neyh gabungan unsur unsur genetik manusia, burung dan khinzir. smpai skrg, vaksin untuk mencegah pig flu neyh blum ditemui. vaksin vaksin bird flu pown blum tntu dpt mengatasi mslah ini. apa yg dibimbangkan skrg neyh, pig flu neyh merebak ke seluruh dunia tanpa terkawal. klu kita import, maybe that khinzir ada virus neyh. khinzir khinzir malaysia pown maybe akn terkena this virus. hoho~~ apa apa hal pown, smoga Allah sentiasa melindungi kita hamba hambaNya. aminn.

p\s = klu khinzir smua dibunuh, msti ayam, ikan, daging smua naik harga sbb permintaan tggi dr pengeluaran! hurm..pkir pkirkanla.

chumel lak aku tgk dye..

p\s = berita terbaru. da 81 org mati akibat pig flu neyh.

antara simptom nya ialah
  • demam panas
  • bintik bintik merah di badan
  • selsema
skrg, wabak neyh tgk merebak di Amerika Syarikat.

No comments: